Informace pro rodiče 21.5.2017
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace k dalšímu týdnu od 22. 5. – 26. 5. 2017.
- Minulý týden ve čtvrtek jsme měli výukový program od společnosti Ornita „Šplhavci a obyvatelé dutin“. Program byl velmi pěkný, děti viděly přiměřeně jejich věku sestavenou prezentaci s obrazovými a zvukovými ukázkami, vycpané exponáty ptáků šplhavců, dokonce i zvířata živá, která si mohly prohlédnout úplně zblízka (strakapouda, špačka, netopýra a tukana). Přednášející dětem o těchto zvířatech velmi poutavě a zajímavě vyprávěli a ochotně odpovídali na všechny dotazy. Na závěr každý dostal na památku barevný rozvrh hodin a každá třída velký plakát s touto skupinou ptáků. Dětem i nám p. učitelkám se program moc líbil, proto jsme si další objednaly už na příští rok J.
- V úterý 23. 5. půjdeme na krátkou exkurzi do vranské knihovny (asi na 4. vyuč. hodinu). Bude to první z několika akcí, které si pro prvňáčky v rámci společného projektu p. knihovnice připravily. Děti nakreslily při VV obrázky skřítků, kteří žijí ve škole či knihovně. Po domluvě s paní Janauerovou proběhne v knihovně malá výstava těchto obrázků. Přijďte se na ně podívat!
- Dětem jsem zapsala nové známky do notýsku, prosím o jejich podepsání. Dále prosím o zkontrolování a doplnění psacích potřeb a dalších potřebných pomůcek, mnoha dětem opět chybí pero, nůžky, lepidlo v tyčince, fixy na tabulku…Děkuji.
Český jazyk: V minulém týdnu jsme společně nahlas trénovali správnou techniku čtení na textech v PS a na pracovních listech. PS mám nyní vybrané a budeme v nich pracovat ve škole. K procvičování čtení mohou děti využívat PL v červených deskách a také knížku, kterou doma čtou. Mám radost, že se děti v kvalitě čtení stále zlepšují. Snažím se jim dávat kratší články, ve kterých i ve škole trénujeme nejprve podtržená slova (dlouhá, méně známá…) zvlášť, pak teprve čteme celý text. Pokud mají čtení za DÚ, hodně dětí pak při kontrolním čtení ve škole čte už plynule a bez chyb. Komu ještě ani natrénované čtení nejde, musí čtení procvičovat co nejčastěji, aby ho „nebrzdilo“ i v dalších předmětech (např. v matematice – v řešení slovních úloh…). Také už i doma chtějte, prosím, po dětech správné čtení vět (je – li na konci věty tečka, klesnout hlasem…) a čtení předložek dohromady se slovem. Čtení pomocí hláskování slov je ale stále důležité a jediné možné u delších či obtížných slov.
Začali jsme psát poslední – 3. písanku. Děti se naučily psát psací T, v tomto týdnu zvládneme F, Z a Ž, dojdeme asi na str. 6. Napíšeme si opět dva diktáty, budeme psát také na známku opis a přepis slov a vět. Většina dětí se i v psaní stále zlepšuje, postupným nácvikem je už lepší i psaní znamének, více dětí si už případné chyby dokáže po mém upozornění najít a opravit. Někteří jsou ale stále dost zbrklí a dělají „zbytečné“chyby.
Matematika: Začali jsme sčítat do 20 s přechodem desítky s pomocí číselné osy. Stále opakujeme a procvičujeme příklady na + a – bez přechodu desítky, napsali jsme i 1. pětiminutovku do nového malého sešitu. Tři tyto pětiminutovky budou „zkušební“ (na 1, nebo horší na příslušného smajlíka), další už budou na známku. Tyto ústně zadávané příklady budeme psát pravidelně. V tomto týdnu budeme v učivu pokračovat, začneme i odčítání s přechodem přes desítku (v PS dojdeme asi na str. 52), trénovat budeme i známé typy slovních úloh.
Prvouka: Zopakujeme si učivo o ČR a naše státní symboly. Nově si budeme povídat o trávení volného času, o zálibách a kamarádství (PS str. 64 – 66).
HV: Naučili jsme se část písničky Strč prst skrz krk, ve které se procvičují různé jazykolamy.
Přeji krásný další květnový týden! Petra Holubová