Informace pro rodiče 14. 5. 2017
Vážení a milí rodiče,
posílám Vám informace k tomuto týdnu od 15. 5. – 19. 5. 2017.
- Nejbližší akce:
Ve čtvrtek 18. 5. – výukový program společnosti ORNITA „Šplhavci a obyvatelé dutin“ budeme mít 1 vyučovací hodinu během dopoledne ve škole.
Ve čtvrtek 1. 6. – zábavně – naučný program s kynology a psy „Bezpečný pes“ proběhne během dopoledne venku u školy. Cena za obě akce: 120 Kč, tyto peníze mi, prosím, uhraďte do tohoto čtvrtka 18. 5. Děkuji.
- Prosím, aby děti měly každý den ve škole „pomocníky“, které ode mě dostaly: zatavenou kartičku psacího písma a číselnou osu. Potřebují je a často několika dětem chybí…
Český jazyk: Minulý týden jsme hodně procvičovali a zdokonalovali správnou techniku čtení, trénovali samostatné pozorné čtení s úkoly na pochopení textu…S dětmi, které si při čtení chybně domýšlely konce slov nebo jinak chybovaly, jsem znovu natrénovala, jak mají správně číst (viz minulá zpráva), aby se postupně zlepšovaly. Více budu také dětem ve čtení na pracovních listech podtrhávat dlouhá či obtížná slova, která si před vlastním čtením natrénují několikrát zvlášť, aby jim pak při čtení celého textu už šla přečíst bez problémů. Tento týden ještě dočteme v PS str. 61 – 63, což jsme minulý týden kvůli jiným aktivitám nestihli. Bylo to hlavně přáníčko maminkám k svátku, ve kterém si děti vyzkoušely už i první „sloh“. Zadala jsem jim pouze začátky vět, pak už si je každý napsal podle svého. Byla to opravdu náročná práce, někteří ji museli (ale i chtěliJ) dokončit i po vyučování, nakonec ji ale všichni zvládli a na svá přání byli patřičně hrdíJ. Snad i Vám maminkám se také tato vlastnoruční přáníčka líbila. V tomto týdnu si PS vyberu, dále s nimi budeme pracovat jen ve škole (na závěr jsou tam různé výběrové projekty). Procvičovat čtení budeme dále hlavně na pracovních listech v červených deskách.
Dopíšeme 2. díl písanky (str. 29 – 31) a začneme dvě strany ve 3. - poslední písance. Napíšeme si dva diktáty.
Matematika: Celý týden jsme procvičovali sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky. Vyzkoušela jsem další děti z rychlého ústního počítání těchto příkladů. Komu to ještě nejde bez prstů a rychle, musí trénovat doma. Tyto příklady se opravdu musí dětem zautomatizovat (tj. musí je umět počítat rychle a bezpečně zpaměti), proto začneme psát také krátké „pětiminutovky“.
Věnovali jsme také hodně času slovním úlohám, ale kontrolní práci na známku jsem ještě raději posunula na tento týden. Děti si vyzkoušely i řešení různých logických úkolů, u kterých musely více přemýšlet, což se některým dětem moc nechtělo, a práce podle méně natrénovaných zadání byla pro ně dost náročná.…Několik dětí ale zvládlo samostatně vyřešit všechny úkoly „na jedničku“. Řešení podobných logických úkolů budu zařazovat tedy častěji.
V tomto týdnu začneme rozšiřující učivo – sčítání do 20 s přechodem desítky (PS str. 47 – 48). Tyto příklady budeme počítat s pomocí číselné osy, v 1. třídě je ještě nemusí všechny děti bezpečně zvládnout. Zautomatizování těchto příkladů bude na plánu až ve 2. třídě.
Prvouka: Zabývali jsme se novým učivem o ČR, ukázali jsme si státní symboly, poslechli státní hymnu, povídali si o slavných osobnostech naší historie…Některé děti překvapily, kolik toho zajímavého znaly, např. z české historie. Tento týden budeme v tomto učivu pokračovat, přečteme si společně i nějakou známou pověst. V PS zvládneme str. 63 a 64.
Přeji krásný, snad už konečně slunečný, další květnový týden! Petra Holubová